W tym artykule dowiesz się jak projektować 3d za pomocą izometrii i modelowania wielokątnego, a także szkicować swoje projekty. Dowiedz się jak korzystać z tych trzech narzędzi projektowych i uzyskać efekty, których szukałeś. Istnieje również kilka wskazówek i sztuczek, które pomogą Ci stworzyć lepsze szkice i modele. Ten artykuł pomoże Ci zacząć. Miejmy nadzieję, że pod jego koniec będziesz miał lepsze zrozumienie procesu projektowania i będziesz gotowy do rozpoczęcia tworzenia własnych projektów.
Projektowanie geometryczne
Isometryczne projektowanie 3d jest najbardziej powszechnym stylem w świecie grafiki komputerowej. Ideą tego stylu jest pokazanie danych pod różnymi kątami w płaskim projekcie. Większość profesjonalnych projektantów polega na tablecie rysunkowym, aby stworzyć te modele 3d. Inkscape jest świetnym przykładem programu z intuicyjnymi narzędziami do rysowania izometrycznego. Program jest prosty w użyciu i pochodzi z wbudowaną siatką dla łatwości użytkowania.
Isometryczne projektowanie 3d jest doskonałym wyborem dla złożonych i wielowarstwowych obiektów. Pozwala na uzyskanie wyższego poziomu szczegółowości i większej przejrzystości. Ponieważ widz może zobaczyć obie strony obiektu, izometryczne projekty 3D są idealne dla marketingu i brandingu. Włączone do projektu korporacyjnego, izometryczne projekty mogą być używane do przedstawienia misji lub wizji firmy. Isometric 3d design może być używany do ilustracji projektu korporacyjnego, tożsamości korporacyjnej i więcej.
Zaletą izometrycznych projektów jest to, że są one bardzo realistyczne i przekazać produkt w jego najlepszym świetle. Ten rodzaj projektowania jest znacznie bardziej atrakcyjny dla konsumentów niż płaskie obrazy, które często pozostawiają widza uczucie zdezorientowania i niezadowolenia. Projekty izometryczne są szczególnie skuteczne w przypadku prezentacji biznesowych i stron internetowych, które oferują wiele opcji. Można je uprościć za pomocą oprogramowania do projektowania, z którego korzystają eksperci. Jeśli więc myślisz o wykorzystaniu tego stylu w swoim następnym projekcie, zacznij poznawać ten nowy, kreatywny sposób prezentowania informacji.
Modelowanie poligonalne
W przeciwieństwie do wielu innych technik modelowania 3D, modele poligonalne nie są zbudowane z pikseli, lecz z faset. Twarze, krawędzie i wierzchołki to podstawowe elementy modelowania 3D. W rzeczywistości najbardziej złożone modele 3D zaczynają się jako seria podstawowych kształtów geometrycznych znanych jako prymitywy obiektów. Z tych kształtów, są one następnie modelowane w to, co projektant chce pokazać. Siatki wielokątne składają się z setek tysięcy geometrycznych twarzy.
W przeciwieństwie do modeli wielokątnych, które są tworzone przez połączenie kilku płaszczyzn, modele wielokątne są łatwo renderowane za pomocą technik cieniowania i mieszania. Najpopularniejsze techniki definiowania siatek wielokątnych obejmują przesuwanie i wyciąganie wierzchołków, a także stosowanie shaderów. Główna różnica między tymi dwoma typami modelowania polega na tym, że tekstury nie mają nic wspólnego z ogólnym kształtem modelu 3D; są one używane do zmiany jego wyglądu.
W rezultacie metody wielokątne są nadal przydatne do eksperymentowania z pomysłami projektowymi i tworzenia koncepcji. Użytkownik może szybko stworzyć podstawowe kształty za pomocą wielokątów i może je przetestować z innymi wielokątami, aby upewnić się, że są odpowiednie dla jego potrzeb. W miarę zdobywania doświadczenia, może rozpocząć naukę o NURBS i innych metodach podziału. Tak więc metoda wielokątów ma wiele zalet w projektowaniu 3D, ale zdecydowanie nie jest to najlepsza opcja.
Renderowanie izometryczne
Projekty izometryczne są bardziej realistyczne niż tradycyjna grafika 3D, ponieważ pozwalają nam widzieć rzeczy takimi, jakimi są w rzeczywistości. Projekty te mogą być jeszcze prostsze z pomocą fachowych projektantów. Ten artykuł obejmie niektóre z kluczowych korzyści płynących z projektowania izometrycznego. Ale zanim przejdziesz i użyjesz go w swoich projektach, ważne jest, aby poznać kilka podstawowych zasad projektowania izometrycznego. To pomoże Ci stworzyć oszałamiające projekty 3D.
Jedną z głównych zalet rysunku izometrycznego jest to, że pozwala on zobaczyć wszystkie części maszyny lub urządzenia w szczegółach. Możesz manipulować modelem w czasie rzeczywistym, poruszając myszką lub używając rysika lub gładzika do przesuwania widoku. Ta metoda jest szczególnie pomocna w projektach, w których trzeba skalować lub rozwijać model. Dobra usługa renderowania 3D może uczynić ten proces mniej stresującym. Pamiętaj, że zatrudnienie odpowiedniego projektanta jest kluczowe dla powodzenia Twojego projektu.
Choć większość grafik komputerowych jest czysto izometryczna, niektóre nie są. Nawet gry wideo mogą być „izometryczne”, a niektóre używają projekcji dimetrycznej. Nie oznacza to jednak, że są one naprawdę izometryczne. Na przykład, stosunek pikseli 2:1 nie zawsze jest „izometryczny”, a rzut izometryczny niekoniecznie jest prawdziwą izometrią.
Szkice
Podstawowym procesem tworzenia modelu 3D jest użycie szkicu. Do wykonania prostego modelu 3D można użyć konwencjonalnych narzędzi modelarskich, ale w przypadku złożonych modeli 3D konieczne będzie wykorzystanie elementu ręcznego. Szkicowanie przed rozpoczęciem procesu modelowania 3D może zaoszczędzić czas i wysiłek, a także zapewnić obraz referencyjny do powielania aspektów modelu. Oprócz szkicu, możesz również użyć oprogramowania do modelowania 3D, aby dostosować model.
Istnieją dwa główne rodzaje modelowania opartego na szkicach. Pierwsza metoda nazywana jest modelowaniem opartym na szkicach i jest przeznaczona dla użytkowników artystycznych bez wcześniejszej znajomości oprogramowania do modelowania 3D. Jest popularna do szybkiego modelowania obiektów o niskiej szczegółowości. Może być również wykorzystywana w pracach projektowych i prototypowaniu. Oprócz możliwości szybkiego modelowania, modelowanie oparte na szkicach może być wykorzystywane do wprowadzania zmian w obiektach 3D, takich jak dodawanie lub odcinanie fragmentów modelu. Eliminuje to również konieczność stosowania punktów kontrolnych Nurbs i wierzchołków.
W programie SketchUp można przełożyć unikalne style rysowane ręcznie na 3D. Możesz też importować dane inżynieryjne, inspirujące obrazy i inne elementy, aby stworzyć trójwymiarowy szkic lub model gotowy do pracy w systemie CAD. Pozwala to na współpracę z innymi osobami, a także na importowanie inspirujących obrazów. Pozwala to również na stworzenie środowiska współpracy, w którym można dodawać adnotacje i rozwijać swoje pomysły. Po stworzeniu projektu można go udostępnić współpracownikom i klientom w realnym lub wirtualnym środowisku.
Extrude
W projekcie 3D prosty extrude to część, która łączy dwie jednostki wzdłuż określonej linii lub szwu. Vertex, czyli pojedynczy punkt w przestrzeni, powstaje, gdy dwie linie się przecinają. Reszta, lub płaski obszar z boku zakrzywionego obiektu, może być przydatny podczas łączenia oddzielnych części. Oprócz wytłaczania, reszta może być również używana do umieszczania geometrii na płaskiej powierzchni w granicach zakrzywionego obiektu.
Pierwszym krokiem w używaniu kształtu wytłaczania jest określenie geometrii wytłaczania. Możesz wprowadzić kształt, określając jego wysokość i szerokość. Następnie użyj funkcji powtarzania, aby wykonać to samo wytłaczanie z tymi samymi ustawieniami na kolejnych warstwach. Aby wczytać wstępnie ustawiony lub niestandardowy kształt, użyj funkcji Wczytaj makro, aby go zapisać. Po zakończeniu procesu kliknij w oknie dialogowym Shape Specification. Pojawi się panel materiałów.
Następnym krokiem jest określenie jednostek, które będą wytłaczane. W starszych wersjach kąt stożka jest opcjonalny. Po wybraniu encji należy nacisnąć klawisz ENTER. Następnie należy określić kąt zwężenia. Po określeniu kąta naciśnij klawisz Enter, aby zakończyć proces. Gdy masz już poprawną geometrię, możesz teraz dodać wymagane efekty do wytłoczenia. Dobrym sposobem na rozpoczęcie jest wykonanie kroków z poniższego artykułu.
Zamiatanie
Istnieje kilka sposobów na zastosowanie zamiatania w projektowaniu 3d. Jednym z nich jest użycie węzła zamiatania geometrii. To polecenie umieszcza wejściowe elementy siatki wzdłuż krzywej wejściowej i odpowiednio je wypacza. Punkt na krzywej, który ma połączone odcinki mniejsze lub równe wartości kąta podziału, jest uważany za narożnik, a gładka krzywa jest krzywą gładką. Pole ograniczające elementu siatki jest brane pod uwagę podczas rozmieszczania go wzdłuż ścieżki zamiatania. Można również wybrać włączenie opcji banku, aby obrócić encję wzdłuż ścieżki zamiatania.
Zamiatanie to technika, która tworzy trójwymiarową rurę naśladującą ścieżkę. Możesz użyć tej techniki, aby stworzyć dokładną wizualizację projektu architektonicznego. Pierwszym krokiem jest zdefiniowanie ścieżki, a następnie dołączenie profilu. Proces ten nazywany jest relacją przebicia. Relacja ta pozwala zablokować określony punkt na geometrii ścieżki przy zachowaniu pewnych stopni swobody.
Następnie wybierz ścieżkę zamiatania, którą chcesz utworzyć. W BricsCAD możesz wybrać punkt bazowy i określić kąt skręcenia. Określi to kąt, pod którym krzywe będą naturalnie brzegować wzdłuż ścieżki zamiatania. Po wybraniu kąta, możesz określić kąt skręcenia dla elementów, które chcesz zamieść. Można również określić kąt obrotu zamiecionych elementów. Aby uzyskać więcej informacji na temat poleceń zamiatania, odwiedź następujący link:
Zagłębienie
Zagłębienie powierzchni jest zgodne z oryginalną powierzchnią pod względem styczności i utrzymuje wszystkie wektory węzłów jednolite w całym obiekcie. Możesz wyprofilować obiekt używając trzech krzywych. Wybranie tych krzywych uaktywni polecenie Loft, które dopasuje powierzchnię do krzywych w tym samym kierunku. Można również kliknąć koniec krzywej kształtowej, aby zmienić kierunek. To polecenie jest dostępne tylko po wybraniu trzech kształtów i polecenia Loft.
LOFT 3D Wandpaneele dają wiele możliwości projektowania. Wykonane z Gips Verbundwerkstoff, płytki te mogą być wykorzystywane na różne sposoby, w tym jako pełne pokrycie ścian lub akcent aranżacyjny. Są one również wyposażone w oświetlenie i inne funkcje integracji inteligentnego domu. Jeśli więc chcesz stworzyć niepowtarzalny wystrój swojego pokoju, możesz wykorzystać projekt w stylu loftowym. Znalezienie odpowiedniego Loft nie jest trudnym zadaniem.